Måndag


hejsan!
sov typ 12 timmar inatt :S
är helt slut i kroppen !
bussfärden till tärna tog 7 timmar! men vi hann se idol ialf :)
vi steg upp 07.30 båda dagarna, det var en hämsk "klättring" för att ta sig till backen eftersom att anjabacken var avstäng så fick vi gå till ingemarsbacken istället. man var helt slut å svettig när man kom fram, värst var det när man var tvungen att bära skidorna också.
vi har ialf åkt väldigt mycket skidor och lärt oss "hur man ska göra" .
dom hade en grym panorama bastu på hotellet som hade utsikt över backen.
maten var väll sådär men man käkade ändå som en galning eftersom att vi var i backen hela dagarna.
.
det blev struligt sista dagen eftersom att dom vi skulle åka med hem bestämde sig för att åka hem tidigare och bussen var väldigt osäker eftersom att busschaufförerna gör lite som dom vill om dom svänger in till busshållsplatsen vid hotellet eller inte :S
.
men våran grymma ledare frågade runt bland dom andra ledarna ifall dom hade nån från skellefteå i sin grupp som hade två platser över, och tillslut hittade dom tre killar som hade två platser :)
dock så hade dom glömt å tanka i tärna så vi hade nästan soppatorsk, det var 5l bensin kvar å de var typ 4,5 mil kvar till närmsta mack!
och mitt i allt ihop när vi är påväg hem så står det två älgar mitt på vägen som inte flyttar sig, som tur var så "träffade vi bara halva ena men framrutan sprack och sidospegeln for, bilen blev bucklig och ett extralyse fram blev helt snett. men det gick bra ialf ingen i bilen gjorde sig illa. det var svinkallt ute och det tog typ 20 min å försöka förklara för polisen vart vi var nånstans (vi var ute i ingenstans) men vi märkte ialf ut vart älgen låg sen kunde vi köra vidare, dock så var det lite svårt å se genom framrutan eftersom att älgen träffade på förarsidan å man fick se i högra backspegeln om det komme en bil bakom :S
.
jag körde ialf hem från sorsele för han som körde kände sig lite skakis och det var bara jag å malin som hade körkort utöver han som redan körde.
.
idag vet jag inte vad som händer, ska nog bara ta det lugnt hemma men jag får se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0