vojne vojne


har haft dom två segaste timmarna i mitt liv..
stod och gjorde tikka masala kyckling å mitt i allt så slocknar alla ljus å allt stängs av!! först så tänkte jag att det var strömavbrott men lyset funkade i trapphuset?
jag som aldrig har bytt en säkring förut stirrade på säkringarna i lägenheten, sen ringde jag min bror men han var upptagen så då ringde jag emilia och hon kunde inte heller hjälpa, självklart så låg anton och sov så de gick inte heller.. pappa var i boliden men han tyckte att jag skulle ringa service numret men dom kunde man bara ringa till före kl 4?!?!
men det stod att man skulle ringa till securitas om man hade akut problem kvällstid, å med tanke på kyl å frys så bedömde jag det till ett akut problem.. fick stå i telefonkö en stund sen komme jag till typ nån tjomma nere i stockholm sóm skulle kontakta securitas här i stan, sen ringde det en kille som skulle komma å hjälp mig.. allt dehär för en jäkla säkring!!!
tydligen så var det en huvudsäkring i källaren som hade gått;P
det tog samanlagt 2h drygt från de att säkringen gick tills att jag fick hjälp.. i början gick det ju bra eftersom att kl var 6 men kl 8 så var det ju mörkt ute så det blev väldigt mörkt i min lägenhet också.. fick sitta i min ensamhet i mörkret och rulla tummarna i princip..
.
men men så går det när man är bortom all hjälp och inte så händig ;)
hann göra en skoluppgift innan så nu ska jag såsmåningom börja på den andra..;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0